Goud voor Papier Present!
Papier Present blaast 50 kaarsjes uit en heeft een onwaarschijnlijk straf verhaal geschreven. Een verhaal van 50 jaar ondernemen, doorzetten, investeren, innoveren, digitaliseren én teamwerk gebaseerd op authentieke kernwaarden en een sterke visie. Papier Present van 1969 tot 2019… laat u inspireren door ons uitzonderlijk verhaal!
1969 | De start
Papier Present werd opgericht door Mr. Vandenbrempt in Wemmel in 1969. Zijn focus? Een groothandel in cadeaupapier voor winkeliers en handelaars. In het pre-digitaal tijdperk was het belangrijk om een goede commerciële uitvalsbasis te hebben en die werd gevonden in Trade Mart in Brussel, toen en nu nog steeds, de ‘place to be’ voor distributeurs, importeurs en fabrikanten voor de retailsector.
1980 | De groei
In de jaren ’70 en ‘80 kende Papier Present een organische groei qua klanten, regio, aanbod en producten. Naarmate de sector groeide, evolueerde Papier Present van een leverancier van cadeaupapier naar een groothandel in plastic en papieren draagtassen. Door ervaring en expertise, door hard werken en slim investeren, groeide Papier Present uit tot een bloeiende en groeiende onderneming.
"Goede prijs-kwaliteitsverhouding, persoonlijke service en een doorgedreven flexibiliteit naar aanbod en levertermijnen."
1990 | De overname 1.0
In 1990 werd Papier Present overgenomen door Micha Van Overloop die al enkele jaren actief was in de zaak. Hij behoudt de waarden van een sterk familiebedrijf door te blijven inzetten op een goede prijs-kwaliteitsverhouding, een persoonlijke service en een doorgedreven flexibiliteit naar aanbod en levertermijnen. De digitalisering zette zich in waardoor het bedrukken en personaliseren van draagtassen en cadeaupapier een opmars kende.
2000 | De verhuis
De opkomst van het internet opende letterlijk en figuurlijk de salesdeuren van de wereld. Papier Present importeerde voor het eerst producten uit Azië waarbij geïnvesteerd werd in betrouwbare en duurzame fabrikanten die zorgvuldig gescreend werden op arbeidsomstandigheden. Het bedrijf kon opnieuw een mooie groeicurve neerzetten waardoor het in 2004 noodgedwongen moest verhuizen naar een nieuwe locatie in Merchtem. Een locatie met een ruim magazijn van 750 m².
"Met een gemotiveerd en dynamisch team groeit Papier Present uit tot een gevestigde waarde in België en buurlanden."
2010 | De overname 2.0
In 2010 nam David Van Overloop, zoon van Micha, Papier Present over. David heeft een passie voor het product en een voeling met de klanten. Hij trekt bewust de kaart van duurzaamheid, innovatie en ecologie en lanceert een nieuw aanbod herbruikbare tassen in o.m. jute, katoen en vilt. Processen worden geoptimaliseerd waardoor de levertermijnen korter worden en klanten sneller en persoonlijker bediend kunnen worden. Met een gemotiveerd en dynamisch team groeit Papier Present uit tot een gevestigde waarde in België en buurlanden.
2019 | De toekomstvisie
Papier Present blaast 50 kaarsjes uit en het is fantastisch om te zien dat de corebusiness ‘expert in packaging’ alleen nog maar versterkt is sinds de start in 1969. Ook de showroom in Trade Mart Brussels (link naar het artikel) is nog steeds up-and-running en zet de deuren elke maandag wagenwijd open voor retailers, winkeliers en ondernemers die de nieuwste trends in packaging willen ontdekken. De toekomstvisie van Papier Present is om te differentiëren in het luxesegment van maatwerk tegen een concurrentiële prijs met behoud van een persoonlijke service.